Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


tisdag 29 april 2008

Ett härligt liv

Halvsju ringer väckarklockan. Med sömniga rörelser söker jag snoozeknappen som gör allt för att gömma sig. Jag vill bara ligga en liten stund till. Ett par futtiga minuter. Bara kunna få låtsas att dagen inte har börjat än. Men det går inte, solen har redan vaknat och efter tre minuter är jag på benen. Jag sätter på mig kläder, snörar skorna och går den tre minuter långa promenaden hem till Kicki. Vi ser morgonsändningarna, bläddrar i tidningen och äter en mysig frukost tillsammans. Dagen kan inte börja bättre. Perfekt.

Jag åker till min praktikskola. Spelar bas hela dagen, träffar elever och hamnar i halvtimmeslånga samtal med min handledare om vilket kontrabasljud som är det ultimata. Vi har roligt tillsammans.
När dagen är slut ligger fyra nya cd-skivor och väntar på mig i brevlådan. Här ska det recenseras. Det är ett härligt liv.

Inga kommentarer: