Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


söndag 27 april 2008

17:e maj - en kamp

Idag kom brevet, det skriftliga beviset på att jag Johan Selin ska utsätta mig för 2008 års upplaga av Göteborgsvarvet. När jag skriver "utsätta mig för" så menar jag det verkligen. Det känns att domen kommer bli hård efter att jag flåsat mig igenom 21 km asfaltsterräng, för att inte tala om den sveda och värk som kommer uppstå dagen efter.
Men trots dessa oundvikliga smärtor känner jag mig ändå positiv inför loppet. Trots min bristfälliga fysik och oerfarna löparteknik kommer ändå känslan av att vara en av 57 000 andra löpare öveträffa det mesta. I brevet från tävlingsledningen uppskattar man att cirka 200 000 människor kommer att bevittna min löpardebut. 200 000! Ingen dålig siffra. Det börjar bli dags att träna på riktigt nu. Att vila sig i form verkar vara en dålig taktik. Värdefulla tips, någon?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde fortsätta att vila dig i form! Det vore ju dumt att slita på kroppen såhär nära inpå debuten;)

Anonym sa...

eller du..ta spårvagnen runt!

Anonym sa...

Hej Johan!
Vi ville bara säga ett stort Tack för den tüska(!) översättningen du gjorde till vårt examensarbete!
Vi niger! =)

Jönköpingsbrudarna
Emmy & Emelie