Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


fredag 21 mars 2008

Naturell yoghurt

Vid kyldisken i mataffären:

Invandraren: - Du killen, vet du vilken yoghurt man ska ta när man vill ha en som inte är så söt?
Johan: - Ja självklart!. Den naturella yoghurten ska du ta då.
Invandraren: - Är du säker?
Johan: - Ehh..Ja, den smakar som..hmm. Den smakar naturellt?
Invandraren: - Natu..?.. vadå ?
Johan: - Ja..alltså...naturellt. Den har... ingen smak.
Invandraren: - Ingen smak? Vadå ingen smak? Jag vill ju att den ska smaka någonting.
Johan: - Jomen det gör den, men den är inte så söt som dom andra. Den har mindre socker.
Invandraren: - Jaja, okej mannen. Är det sån naturell yoghurt som man blandar med vatten i ett glas?
Johan: - Vatten i ett glas?..Jag vet faktiskt inte. Det har jag aldrig testat. Varför gör du det?
Invandraren: - Nej men jag har typ inte testat det, men jag har hört att det ska vara gott.
Johan: - Okej, men den funkar utan vatten också.
Invandraren: - Ah, okej mannen, tack för hjälpen.

Inga kommentarer: