Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


söndag 16 mars 2008

För fem månader sedan hade jag precis flyttat in. Ett grått betonghus var mitt nya hem. Jag skulle börja ett nytt liv i ett nytt land.

Till en början var det som om hela min existens hade splittrats och två olika sidor bildats.

Som om jag hade placerat mig själv mellan två paralella världar.
Installerat min kropp mellan två motpoler. Plus och minus.

Världarna slet i mig. Dom slogs om min tid, dom kämpade hårt, besökte mina drömmar.

Det var ett krig där två törstande motståndare hade bestämt sig för att mäta sina styrkor för att se vem som var starkast.

Men redan efter en månad kom freden.
Morgonen bländade mig.
Kriget var slut.

Jag satt där, uppfylld av mina tankar.
Om några månader väntade någonting vackert.

Inga kommentarer: