Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


torsdag 12 juni 2008

Late nights

Nätterna känns kortare på sommaren. De hinner knappt börja innan solen går upp och tidningen kommer. Timmarna mellan 22.30 - 07.00 tillbringar jag vid datorn med svart kaffe och hembakta muffins. Det är en bra tillvaro. Knappt några gäster vakna. Endast ett svagt surrande ljud ifrån läskkylen stör mina nattliga rutiner.Surrrrr.

Allt går på rutin. Checka in. Checka ut. Räkna pengar. Skriva listor. Förklara vägen till avenyn. Sälja kaffe. Le åt pensionärer. Sedan dags att åka hem. Ungefär så känns det. Ett virrvarr av semestrar och affärsresor som äger rum medan jag fördriver min tid i lobbyn. Men jag trivs med det. Jag trivs med ett liv på andra sidan dygnet. En tid då ni alla sover, och jag arbetar. En känsla av att göra någonting ovanligt. En otroligt barnslig känsla av att få sitta uppe sent. Det är förmodligen barn-jaget som lever kvar. Jag hoppas det i alla fall. Ett vuxet barn som inte vill gå och lägga sig. En förvuxen tonåring som gillar sena näter. Är det vad jag är? Jag hoppas det.

1 kommentar:

Johan Sandberg sa...

Selin - du är så ett förvuxet barn som inte vill gå och lägga sig, huvudet på spiken :-D

Såg att även din blogg råkat ut för kanal 5:s flaggskepp Extreme Blog Makeover :-P