Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


tisdag 10 juni 2008

Drömbandet

Ibland leker jag med tanken att få sätta ihop ett drömband. Att några få utvalda (av mig) musiker placeras i en studio, någon trycker på "record" och sedan är allt igång. Det är lite som tv-programmet "Godkväll" (ser jag på det?), där de medverkande får bjuda in middagsgäster, vilka som helst, som sedan ska komma på middag hos dem.

Valet av musiker i mitt drömband handlar mycket om personen bakom instrumentet. Jag vill ha ett band med attityd. Ett band vi aldrig glömmer. Så, varsågoda.. här är bandet.


Trummor - Tony Williams

Bas - Kim Gordon

Gitarr/körsång - Frank Zappa

Sång - David Bowie

4 kommentarer:

Kristina sa...

Får det plats så många stjärnor i ett band? Hehe... Skulle vara otroligt intressant att se dem försöka enas om hur musiken ska låta. Eller om vem som ska fronta, för en delen.

Johan sa...

Ja, frågan om vem som ska fronta är intressant, men med lite samtalsterapi skulle nog Zappa kunna tänka sig att stå på sidan om. Annars skulle nog Kim Gordon kunna läxa upp honom lite. Bowie frontar.

Kristina sa...

Och ja, du ser Godkväll.

Johan Sandberg sa...

Hm... Mitt band:

Lead Vocals: Kathleen MacInnes

Backing Vocals: Julie Fowlis, Karen Matheson, Iarla Ó Liónaird

Double Bass: Corey DiMario

Bódhram (Drums): Kevin Conneff

Fiddle: Jenna Reid and Seth Lakeman

Guitar: Aoife O'Donovan

Banjo: Dr. Gregory Liszt

Insåg precis att detta skulle kunna bli det bästa bluegrass/puirt-a-beul/celtic bandet någonsin skapat. Och därför funderar jag på att samla ihop dem och hota dem till samarbete. :-D