Kontakt

Telefon: 070 2006327 Mejl: johan_selin@yahoo.se


torsdag 12 juni 2008

Halvbisarr inre monolog fredag den 13:e



Fredag 13:e 02.33
- "Jag hoppas inte att fredag den 13:e är ett otursdatum. Jag orkar inte oroa mig. Men tänk om en man i hockeymask och motorsåg stiger in genom dörren. Så absurt! Vad gör jag då? Hur ska jag försvara mig samtidigt som flera hundra personer sover i huset. Vem ska jag ringa? Hinner jag ringa någon innan det är för sent? Jag har ett ansvar. Ett stort ansvar. Finns ingen tid för galna motorsågsmän. Dum tanke.
Min kollega är rädd för spöken. I köket skjuts lådor ut fast ingen rör dom. Knivar flyger genom luften. Den asiatiska flickan från filmen "The Ring" bor nere i garaget. Hon huserar bakom bråten i ett utav hörnen. Jag har hört att hon kryper fram vid midnatt. Hon går runt i sitt vita nattlinne, ser in genom bilrutor och står och väntar på sällskap. Klockan är 02.33. Vågar du gå ner? Vågar du gå den knarriga trappan ner till garaget? Ensam och utan ficklampa, vågar du det? Utan telefon eller larm, vågar du? Jag stannar nog häruppe."

3 kommentarer:

Johan Sandberg sa...

Det är bra att du har lite paranoida människor runt omkring dig - och du kommer motorsågsmassakermannen så bjud honom på kakor och vält sen närmaste kylskåp över honom...

Johan sa...

hehe. du verkar ha den ultimata lösningen johan. känns skönt. du borde skriva en bok; "Vält kylskåp över motorsågsmän" - Johan Sandberg.

Johan Sandberg sa...

jag har redan skickat in manuset till Bonniers - det blev en succé - jag ska turnera med "Vält kylskåp över motorsågsmän" genom Europa till hösten och bara leva på champagne och Schnitzlar från Freiburg-restaurangen...

inte :-D